Szekle nierdzewne, szeklowniki i haki nierdzewne
Poniżej przedstawiamy dodatkowy asortyment z zakresu szekli, który w najbliższym czasie w ramach możliwości wraz z danymi technicznymi zostanie opublikowany na naszej stronie internetowej :
Szekle są to stalowe klamry w kształcie litery „U” lub „Ω”, tworząca zamknięty obwód, otwierany i zamykany za pomocą śruby lub sprężynowej zapadki, służąca do łączenia elementów takielunku, np. liny z żaglem oraz szybkiego i czasowego łączenia lin zakończonych okiem, łańcuchów i ich kombinacji, a także stosowane do zawiesi. (źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Szekla)
Zastosowanie i rodzaje szekli:
Szekle stosuje się głównie jako element łączący w żeglarskie. Jednakże szekle mogą być wykorzystywane w każdej dziedzinie życia, tam gdzie musimy wykorzystać element łączny między dwiema linami/sznurami. Można je wykorzystać w garażach, warsztatach – tam gdzie liny wykorzystywane są praktycznie do wszystkiego oraz np w rolnictwie – gdzie szekla jest elementem wykorzystywanym w maszynach rolniczych. Szekle możemy podzielić ze względu na rodzaj materiału z jakiego są stworzone. Tutaj głównie mówimy o szeklach ze stali nierdzewnej. Dodatkowo szekle można podzielić na szereg innych rodzajów: ze względu na wzmocnienie, kształt, rodzaj połączenia oraz to czy posiadają zabezpieczanie.
W naszej ofercie oferujemy z magazynu :
– szekle zwykłe i wzmacniane,
– szekle proste i skręcane,
– szekle „Omega”,
– szekle zatrzaskowe i dokręcane,
– szekle z zabezpieczeniem i bez zabezpieczenia
głównie ze stali nierdzewnej AISI 304 oraz 316, ale także szekle miedziane czy aluminiowe.
Poniżej zamieszczamy krótką charakterystykę najpowszechniej występujących na rynku rodzajów szekli:
Szekle typu „D”
Zdecydowanie najczęściej spotykany rodzaj, idealnie sprawdzający się na potrzeby łączenia obiektów położnych na tej samej osi. Określenie „typ D” odnosi się do ich kształtu, który wyglądem przypomina właśnie tę literę.
Spośród zapięć tego typu wyróżnić można szekle posiadające wzmocnioną wytrzymałość, która umożliwia zwiększenie maksymalnego udźwigu. Lepsze właściwości obciążeniowe uzyskuje się w ich przypadku za pośrednictwem odpowiedniej techniki wykuwania ze stali nierdzewnej.
Dodatkowo elementy typu „D” mogą posiadać rożny stosunek szerokości do wysokości. W zależności od swojego przeznaczenia mogą zostać wydłużone – uzyskując w ten sposób większą przestrzeń pomiędzy stalowym łukiem, a zapięciem – lub poszerzone, dzięki czemu będą w stanie połączyć większe elementy. Warto jednak zaznaczyć, że w przypadku poszerzanych szekli, ich maksymalny dopuszczalny udźwig jest relatywnie mniejszy, niż w przypadku odpowiedników o standardowych wymiarach.
Szekle zaokrąglone
Klamry tego rodzaju przeznaczone są przede wszystkim do obiektów, które generują obciążenie w ramach kilku różnych kierunków. Okrągły kształt szekli umożliwia mocowaniom lepsze rozprowadzenia ciężaru, a co za tym idzie – zwiększony udźwig oraz wzmocnioną wytrzymałość całej konstrukcji.
Spośród nich często wyszczególnia się podgrupę szekli niskich, których proporcje zmodyfikowane zostały w celu zwiększenia ich szerokości kosztem wysokości.
Szekle skręcane
Ten typ połączenia został zaprojektowany tak, aby poszczególne mocowania znajdowały się w stosunku do siebie pod kątem, który umożliwia zredukowanie siły oddziałującej na konstrukcję klamry. Wygięcie ucha szekli skręcanych wynosi zwykle 90 stopni.
Szekle z bolcem poprzecznym
Elementy idealne np. do ruchomych elementów olinowania na jachtach, pozwalające utrzymać stałą pozycję mocowania. Najczęściej lokalizuje się je w ramach zakończeń fałów.
Szekle płaskie
Mocowania tego rodzaju pozyskuje się najczęściej w procesie gięcia stali nierdzewnej. Ze względu na taki właśnie sposób wytwarzania są rozwiązaniem stosunkowo tanim, jednak proporcjonalnie mniej trwałym i przeznaczonym dla konstrukcji generujących mniejszy udźwig. W przypadku mocowań wymagających dużej odporności na obciążenia, zaleca się stosowanie szekli kutych.
Snapszekle
Czyli grupa szekli wykonywanych najczęściej poprzez wykuwanie ze stali nierdzewnej oraz wyposażonych w specjalistyczne mechanizmy zatrzaskowe. Rozwiązanie to nastawione jest przede wszystkim na prostotę użytkowania, umożliwiającą niezwykle efektywne spinanie i rozpinanie mocowań, nawet przy użyciu tylko jednej ręki. Klamry zatrzaskowe stosować można np. na potrzeby sterowania jachtem, poprzez blokowanie pozycji bomu, mocując go do relingu lub do obciążnika u podstawy masztu.
Wszelkie proponowane przez nas modele wytwarzane są w sposób gwarantujący wysoką jakość produktów. Na życzenie klientów wystawiamy stosowne certyfikaty.
Wszystkich zainteresowanych ofertą zapraszamy do kontaktu.